דברו על לב ירושלים

דברו על
לב ירושלים

ספר חדש העוסק באיתור מקום המקדש המדוייק ע"פ המקורות בחז"ל ומציאת ההתאמה בינם לבין הנתונים הריאליים בשטח.

סרטון על הספר

נגן וידאו

רוצים לשמוע עוד?
סרטון שמסביר בקצרה את ההוכחות שבספר לחץ כאן לסרטון

אני רוצה להזמין את הספר!

מחיר הספר 75 ש"ח
לרגל ההוצאה 60 ש"ח

דמי משלוח 24 ש"ח (בנוסף על מחיר הספר) או איסוף עצמי מבית אל או ממבוא חורון

השאירו לנו פרטים כדי שנוכל לשלוח אליכם את הספר בדואר רשום, ולאחר מכן ניצור איתכם קשר לצורך התשלום. תשלום מאובטח באמצעות כ"א באינטרנט יתאפשר בימים הקרובים.

הסכמות הרבנים

הרב זלמן ברוך מלמד שליט"א
"שמח אני לברך את הרב אלקנה ליאור שליט"א, ר"מ בישיבתינו הק' ישיבת בית אל. על הספר שכתב "דברו על לב ירושלים" ובו ביאר והוכיח באופן עמוק ורחב ויסודי על פי מדידות רבות מהו מקום המזבח ומקום קודש הקודשים לדעתו...אמנם איני בר סמכא להכריע בין הדעות החלוקות. מכל מקום נראה לי שיש לחוש לחומרא לדעתו ולא להתקרב למקום העזרה מצד מערב של הר הבית. חזק ואמץ להמשיך ללמוד וללמד ולהרבות אורה של תורה".
להסכמה המלאה >>
הרב דוב ליאור שליט"א
"הנה התבשרנו בבשורה משמחת בהופעת הספר 'דברו על לב ירושלים' מאת בני היקר הרב אלקנה נ"י , שהשקיע עמל ויגיעה בבירור אורך האמה ובירור מקום המקדש . בפרט זיהוי הנקב שבצאכרא עם פתח הלול שהיה ממערב למזבח לצד קרן דרומית מערבית (פרט שלא זכה לתשומת לב רבה עד כה) ובכך שפך אור על עניין מדידת המרחקים לצד מערב, וקביעת גבול מחנה שכינה. בשנים עברו נמנעו מלעלות לכל שטח הר הבית מחשש איסור מפני שלא הייתה אפשרות למדוד אך כעת בזמננו שאנו יכולים לקבוע את גבולות מחנה שכינה יש עניין לפקוד את הר הבית במקומות המותרים שהתבררו היטב בחיבור זה. וגם באזורים המותרים ההנהגה הציבורית הנכונה היא שיש להקפיד על מסלול היקפי קבוע ומהודר ממנו לא חורגים כפי שהנהגנו כבר בעבר לפני שנים. כל איש שעולה חייב לוודא לעצמו מראש שהוא יודע בדיוק מהו המסלול ההיקפי המהודר, שידע להקפיד עליו גם אם יפגוש עולים שעדיין סבורים שלא צריך להקפיד עליו, וכמובן שיודע גם את שאר ההלכות הנדרשות."
להסכמה המלאה >>
הרב שמואל אליהו שליט"א
"זכה המחבר להתעסק בקודש הקודשים של עם ישראל, מציאת מקום המזבח וקודש הקודשים. אף שקביעת מקום המזבח לפי הבירור העולה מספר זה אינו בהתאם למסורת המקובלת, לכל הפחות יש ללמוד את הדעה זו, שכן הוכחותיה מיישבים את שיטת הרב שלמה גורן זצ"ל בבירור מקום המקדש. בירור מקום המזבח כפי שמובא בספר זה, הינו בירור ייחודי המתייחס, הן למקורות חז"ל והן לממצאים הטופוגרפיים של הר הבית.
להסכמה המלאה >>
שקופית קודמת
שקופית הבאה

מה בספר?

על הספר

הספר יוצא לאור עם ברכתם של הרבנים הגאונים:
הרב דוב ליאור שליט"א, הרב זלמן ברוך מלמד שליט"א והרב שמואל אליהו שליט"א. שהדגישו את החשיבות בעיסוק בנושא זה שיש בו בכדי לקרב את בנין המקדש.

הרב אלקנה ליאור, מחבר הספר, חוקר את נושא מקום המקדש כ-5 שנים.

הספר אינו עוסק בשאלת העלייה בפועל את זה הוא מניח בפני גדולי הדור. 

סרטון המסביר את עיקרי ההוכחות בספר:

נגן וידאו

© כל הזכויות שמורות, תשפ"ג

פונט: איילון של סטודיו פסים.

נבנה ע"י מערכת בניית אתרים של yeshiva.org.il                      לוח שנה עברי | לוח שנה | כניסת שבת  |  יציאת שבת